Úvod Aktuality Jak postupovat při zpoždění zavazadel / zpoždění letu

Jak postupovat při zpoždění zavazadel / zpoždění letu

Jak postupovat při zpoždění zavazadel / zpoždění letu

9.7.2024 – S příchodem letních prázdnin se častěji objevují problémy s včasným dodáním zavazadel a zpožděnými lety. Abychom vám tyto nepříjemnosti co nejvíce ulehčili, informujeme vás o tom, jak postupovat v rámci cestovního pojištění PVZP, a.s. s balíčky Standard a Nadstandard. V případě těchto událostí jste automaticky pojištěni.

Následující postupy vám pomohou orientovat se v tom, co dělat a na co máte nárok.

Zpoždění zavazadel:

  • Pokud vám letecká společnost nedodala odbavené zavazadlo do 6 hodin od příletu do cílové destinace, uschovejte si doklad o předání zavazadla letecké společnosti.
  • Vyžádejte si od letecké společnosti doklad o zpoždění zavazadel, kde bude uveden datum a čas příletu a také budete potřebovat doklad o dodání zavazadel (s uvedením data a času dodání).
  • V případě pojistné události máte nárok na proplacení nákupu věcí základních životních potřeb, které vám nahradí věci, které jste měli v zavazadle (hygienické potřeby, oblečení na převlečení apod.). Od zakoupených věcí si vždy uschovejte účtenku.
  • Událost nahlaste vyplněním formuláře zde a se všemi výše uvedenými dokumenty zašlete na e-mailovou adresu oznameni.udalosti@pvzp.cz. Nahlásit můžete až po vašem návratu.
  • V případě události doporučujeme kontaktovat asistenční službu na telefonním čísle +420 272 10 10 10, kde vám pomohou v případě, že si nebudete jisti, jak postupovat.
  • POZOR: v rámci zpoždění zavazadel nehradíme náklady na ubytování, stravování, osobní aktivity. Dále se pojištění nevztahuje na zpoždění zavazadel, ke kterému došlo při návratu z vaší cesty.
  • Maximální výše poskytnutého pojistného plnění je dána výši sjednaného pojistného limitu pojištění osobních věcí – zpoždění zavazadel.

Zpoždění letu:

  • Pokud se váš let zpozdí o 6 hodin či déle, vyžádejte si u letecké společnosti doklad o zpoždění letu, kde bude uvedeno, kdy mělo dojít k odletu a kdy se skutečný let konal.
  • Jako podpůrný doklad doporučujeme vyfotit výše uvedené informace také z odletových panelů.
  • V případě pojistné události máte nárok na proplacení stravy, nealkoholických nápojů, úschovu zavazadel či ubytování. Od zakoupeného občerstvení či služeb si vždy uschovejte účtenku.
  • Událost nahlaste vyplněním formuláře zde a se všemi výše uvedenými dokumenty zašlete na e-mailovou adresu oznameni.udalosti@pvzp.cz. Nahlásit můžete až po vašem návratu.
  • V případě události doporučujeme kontaktovat asistenční službu na telefonním čísle +420 272 10 10 10, kde vám pomohou v případě, že si nebudete jisti, jak postupovat.
  • POZOR: v rámci zpoždění letu nehradíme náklady, které vznikly zpožděním charterového letu či zpožděním, o kterém vás letecká společnost informovala před datem odletu.
  • Maximální výše poskytnutého pojistného plnění je dána výši sjednaného pojistného limitu pojištění osobních věcí – zpoždění dopravního prostředku.

Děkujeme, že využíváte naše cestovní pojištění. Přejeme vám bezpečné a pohodové cestování bez nepříjemností. Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat.