Úvod Aktuality Revoluční rozšíření pojistného krytí škod vašeho rodinného majetku

Revoluční rozšíření pojistného krytí škod vašeho rodinného majetku

Revoluční rozšíření pojistného krytí škod vašeho rodinného majetku

PVZP zásadním způsobem rozšiřuje pojistné krytí škod u pojištění staveb, domácností i odpovědnosti občanů. Nyní pojištění kryje také poškození stavebních součástí tzv. „all risk*“. Kromě havárie vodovodních a kanalizačních rozvodů pojištění nyní kryje i havárii plynových, elektrických, topných, vzduchotechnických a datových rozvodů, také „all risk“. Poškození zateplené fasády zvířaty a hmyzem se nyní rozšiřuje rovněž na vnitřní zateplení. Tzv. Benefit dorovnává pojištění dle rozsahu jiného pojistitele v ČR. Úplnou novinkou je u pojištění odpovědnosti krytí regresu ze zákonného pojištění pracovního úrazu, který na českém trhu pojišťuje jen velmi omezené množství subjektů. Pojištění odpovědnosti nyní kryje i škody na pronajaté věci. Další klíčovou novinkou je zásadní rozšíření asistenčních služeb co do jejich rozsahu, navýšení počtu zásahů a jejich hodnoty.

Poškození stavebních součástí z jiné příčiny (all risk). Tato novinka znamená, že se pojištění stavby nebo domácnosti vztahuje i na rizika, která nejsou exaktně vyjmenovaná v pojistné smlouvě. Jediné, co pojišťovna hradit nebude, jsou škody, které jsou výslovně vyloučeny v pojistných podmínkách.

Havárie technických rozvodů z jiné příčiny (all risk) kryje nyní škodu vzniklou z jakékoli příčiny na veškerých technických rozvodech – tzn. opravu vodovodních a kanalizačních rozvodů, ale i plynových, elektrických, topných, vzduchotechnických i datových rozvodů.

Rozšíření poškození zateplené fasády zvířaty a hmyzem i na vnitřní zateplení. Pro klienta to znamená, že pokud mu například hlodavec, nebo hmyz, vnikne na půdu a poškodí vnitřní tepelnou izolaci, pojišťovna nově uhradí i tento typ škody.

Benefit je zcela nově kryté pojistné nebezpečí, které se vztahuje na pojištění stavby i trvale obývané domácnosti. Jedná se o pokrytí škod, které klient PVZP nemá kryty ve své pojistné smlouvě, ale konkurenční pojišťovny krytí takové škody poskytují.

Nově se hradí z pojištění odpovědnosti i regres ze zákonného pojištění pracovního úrazu. Pojištění tak kryje situace, kdy pojišťovna, která vyplatila náhradu újmy nebo odškodnění za úraz, má právo se obrátit na tu stranu, která je za úraz odpovědná. Typicky se jedná například o situaci, kdy má klient doma psa, přijde k němu řemeslník (zaměstnanec firmy) a pes ho pokouše. Při práci v domácnosti klienta se řemeslníkovi tedy vlastně stane pracovní úraz. Pojišťovna, která odškodnila pracovní úraz, bude požadovat náhradu na klientovi, který je odpovědný za způsobenou újmu – ten je nyní na takovou situaci pojištěn.

Škoda na pronajaté věci je nově také hrazena z pojištění odpovědnosti. Pokud má klient v držení věci například z půjčovny, školy, sportovního klubu, umělecké školy a podobně, vztahuje se nyní pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu i na tyto předměty. V případě pronajatých vozidel je kryta spoluúčast z havarijního pojištění.

Asistenční služby, které pojišťovna poskytuje zdarma k pojištění majetku, nyní zahrnují:

  1. Technická asistence (dle zvolené varianty 3-5 zásahů ročně v hodnotě 5 000 – 10 000 Kč na jeden zásah):
    • Stav nouze
      • práce instalatérské, elektrikářské, topenářské, plynařské, sklenářské, pokrývačské, kominické, čištění kanalizace, desinsekce, deratizace
    • Nouzový provoz
      • náhradní ubytování
      • přeprava oprávněných osob do náhradního ubytování
      • ochrana nezabezpečené domácnosti
      • převoz a uskladnění mobiliáře
    • Zablokování dveří nebo zámků
    • Porucha zdroje tepla
    • Porucha domácího elektrospotřebiče
    • IT asistence
  2. Právní asistence:
    • Telefonické právní poradenství
    • Právní asistence
    • Zneužití identity oprávněné osoby na internetu
    • Zneužití platebního prostředku
    • Poškození on-line pověsti
    • Nákup zboží na internetu
    • Nákup či objednání služeb na internetu

Ještě v průběhu letošního prvního pololetí se tento rozsah asistenčních služeb postupně automaticky rozšíří i na stávající klienty, kteří o tom budou individuálně informování.

Pojištění lze uzavřít na kterékoli pobočce PVZP a u zprostředkovatelů. Bonus ve výši 20 % lze obdržet u majetkového pojištění za bezeškodní průběh, a to již při sjednání pojistné smlouvy. Klienti, kteří mají standardní zdravotní pojištění u VZP, získávají navíc slevu ve výši 30 %. Pojištění veškerého rodinného majetku i odpovědnosti lze mít v jedné smlouvě. Více informací naleznete na našich internetových stránkách.

Pojistit lze například rodinné domy, byty, chalupy a chaty (dokončené i rozestavěné budovy), k tomu vedlejší stavby (garáže, kůlny, oplocení, bazény), jiné samostatně stojící stavby (např. garáže, hospodářské budovy, hroby a hrobky), poškození zahrady a mnoho dalšího. Pojištění domácnosti zahrnuje veškeré její zařízení včetně osobních věcí, cenné obrazy a šperky, kola, elektrokola a koloběžky v domácnosti, věci ve vedlejších prostorách (sklep, garáž, kočárkárna atd.), na pozemku (zahradní nábytek, grily), i mimo místo pojištění (v autě, hotelu, penzionu, na koleji apod.), a to na území států Evropské unie, Velké Británie, Švýcarska a Norska. Samozřejmě lze pojistit i rekreační domácnost. Navíc PVZP neuplatňuje u majetku podpojištění. To znamená, že pokud je v době pojistné události pojistná částka stanovená v pojistné smlouvě nižší než pojistná hodnota pojištěného majetku, nebude PVZP snižovat pojistné plnění.