pruvodce-cizinci4

Zdravotní pojištění cizinců – přehledný průvodce službami PVZP

Ať už jste do České republiky přijeli za prací, studiem, rodinou nebo turistikou, je důležité mít jistotu, že v případě zdravotních potíží dostanete potřebnou péči.

Tento průvodce vám pomůže:

zorientovat se a vybrat vhodné zdravotní pojištění
vědět, jak postupovat při návštěvě lékaře nebo v případě pojistné události
najít kontakty a odkazy, které budete v ČR potřebovat

Kvalitní pojištění splňující legislativní požadavky

V České republice platí zákon, podle kterého musí být každá osoba zdravotně pojištěna. To znamená, že buď:

  • je zařazena do veřejného zdravotního pojištění – kromě občanů ČR se to týká například cizinců s trvalým pobytem, osob zaměstnaných u českého zaměstnavatele, nebo v některých případech i občanů EU/EHP/Švýcarska a dětí mladších 18 let s povolením k dlouhodobému pobytu. U těchto skupin doporučujeme ověřit si konkrétní nárok přímo na VZP ČR.

Pokud nárok nevzniká,

  •  je potřeba sjednat si komerční zdravotní pojištění – to se týká většiny cizinců bez trvalého pobytu. Bez tohoto pojištění si musí veškerou zdravotní péči hradit sami – a náklady mohou být velmi vysoké.

 

A právě proto je tu PVZP – lídr v oblasti zdravotního pojištění cizinců. Nabízíme kvalitní komerční pojištění, které splňuje všechny legislativní požadavky a poskytujeme podporu i servis v několika jazycích.

 

Věříme, že díky přehledným informacím v tomto průvodci se v systému zdravotní péče rychle zorientujete a budete mít jistotu, že v případě potřeby vám PVZP pomůže.

 

Co je hrazeno podle typu pojištění?

Jednotlivé typy zdravotního pojištění PVZP se liší rozsahem krytí – podívejte se, jaké služby jsou součástí základního a komplexního pojištění.

Pojištění / Krytí Základní zdravotní
pojištění cizinců
(ZZPC)
Komplexní zdravotní
pojištění cizinců
PLUS
(KZPC Plus)
Komplexní zdravotní
pojištění cizinců
EXCLUSIVE
(KZPC Exclusive)
Nutná a neodkladná péče*
Preventivní prohlídky
Péče související s těhotenstvím a porodem ano, po čekací době ano, po čekací době
Léčba chronických onemocnění
Onemocnění a úrazy vzniklé před sjednáním pojištění
Zdravotní péče obdobná veřejnému zdravotnímu pojištění ČR ano, s výlukami ano, zcela bez výluk
Profesionální sportovci ano, volitelné připojištění ano, volitelné připojištění
Připojištění Novorozenec (bez čekacích dob na těhotenství a porod + poporodní péče o novorozence) ano, volitelné připojištění ano, volitelné připojištění
Repatriace a převoz tělesných ostatků
Zubní péče ano, pouze akutní péče, 5 000 Kč/rok nebo 10 000/rok ano, 5 000 Kč/rok ano, 10 mil. Kč
Léky na předpis ano, 5 000 Kč/rok nebo 10 000/rok ano, 5 000 Kč/rok ano, 10 mil. Kč
Nepovinná očkování nehrazená ve veřejném zdravotním pojištěním Lze sjednat v rámci připojištění s limitem 2 000 Kč / měsíc Lze sjednat v rámci připojištění s limitem 2 000 Kč / měsíc
Délka sjednání pojištění 1 den - 36 měsíců 1–60 měsíců 4–60 měsíců
Limit pojistného plnění na jednu událost 1,8 mil. Kč nebo 10 mil. Kč 10 milionů Kč 10 milionů Kč
Akceptováno Odborem azylové a migrační politiky (OAMP) pro pobyt do 90 dnů pro pobyt nad 90 dnů pro pobyt nad 90 dnů
Asistenční služba 24/7

hrazeno nehrazeno

 

 

*Neodkladná zdravotní péče je péče, jejímž účelem je zamezit nebo omezit vznik náhlých stavů, které bezprostředně ohrožují život nebo by mohly vést k náhlé smrti nebo vážnému ohrožení zdraví, nebo způsobují náhlou nebo intenzivní bolest nebo náhlé změny chování pacienta, který ohrožuje sebe nebo své okolí. Nutná zdravotní péče je ošetření, stanovení diagnózy a léčení náhlých (akutních) stavů, kdy je třeba zdravotní péči poskytnout ihned nebo ve velmi krátké době. Přesný rozsah najdete vždy ve vaší pojistných podmínkách.

Důležité upozornění k pojištění

Zdravotní dotazník – nutné pravdivě a úplně vyplnit
Při sjednání pojištění (zejména typu EXCLUSIVE) je nutné pravdivě a úplně vyplnit zdravotní dotazník. Uvedení nepravdivých nebo neúplných údajů může vést ke snížení nebo odmítnutí pojistného plnění či k odstoupení od pojistné smlouvy pojišťovnou.

Nadstandardní výkony a materiály nejsou hrazeny
Veškeré zdravotní výkony a materiály, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, nejsou hrazeny ani ze zdravotního pojištění cizinců.
To platí například pro:

  • nadstandardní stomatologické výkony a materiály (např. bílé plomby, korunky, implantáty),
  • estetické zákroky (např. plastické operace bez zdravotní indikace).

Vysoký limit pojistného plnění neznamená, že je hrazena veškerá péče. Pojistné krytí se vztahuje pouze na výkony, které jsou součástí veřejného systému a v rozsahu pojistných podmínek.

Volitelná připojištění

široká škála volitelných a na trhu unikátních připojištění

  • Pojištění léčebných výloh cizinců v schengenském prostoru (mimo ČR)
  • Nepovinné očkování
  • Pojištění denního odškodného při hospitalizaci následkem úrazu
  • Pojištění občanské odpovědnosti
  • Úrazové pojištění

Jak sjednat novou smlouvu nebo požádat
o novou kartičku pojištěného?


Kontaktujte nás na Klientské lince telefonicky 233 006 311
nebo napište na info@pvzp.cz


Chcete upravit nebo zrušit svou smlouvu?
Kontaktujte nás na sp@pvzp.cz


! Nezapomeňte vždy uvést číslo své pojistné smlouvy.

Jak nahlásit pojistnou událost (žádost o náhradu nákladů)?

Máte výdaje za lékařské ošetření a chcete je uplatnit u pojišťovny? Pojistnou událost můžete nahlásit několika způsoby:

Online – Vyplňte hlášení zde: https://pu.pvzp.cz

Osobně  – na kterémkoliv z obchodních míst PVZP

E-mailem – Zašlete vyplněný formulář + potřebné dokumenty na oznameni.udalosti@pvzp.cz
📄 Formulář ke stažení: Oznámení pojistné události (PDF)

Poštou

Pojišťovna VZP, a.s.
Lazarská 1718/3
110 00 Praha 1
Odbor likvidace pojistných událostí

 

Jak zkontrolovat stav žádosti?

➡️ Ověření stavu pojistné události

Hledejte číslo začínající na HK…
Nezapomeňte zkontrolovat také složku SPAM ve své e-mailové schránce.

 

Co není hrazeno ze základního limitu?

Obecně komerční zdravotní pojištění, stejně jako veřejné zdravotní pojištění, nekryje některé typy zdravotní péče a výdajů. Mezi nejčastější patří:

  • brýle a kontaktní čočky
  • rovnátka
  • hormonální antikoncepce
  • nepovinná očkování
  • dentální hygiena
  • volně prodejné léky
  • darování krve a krevní plazmy
  • administrativní vyšetření (např. pro školu, autoškolu nebo zaměstnavatele)

ℹ️ Tato vyšetření si můžete zajistit u libovolného lékaře – nemusí být smluvní.

 

 

 Jak může v tomto případě pomoci doplňkový limit „Nadstandard“

Součástí produktů KZPC Plus a KZPC Exclusive je i limit „Nadstandard“ určený k čerpání nadstandardní zdravotní péče a služeb, můžete tedy požádat o proplacení vašich výdajů v rámci tohoto nadstandardního limitu:

  • výše limitu: 200 nebo 300 Kč za každý měsíc trvání smlouvy

Podmínky čerpání najdete ve své pojistné smlouvě. Doporučujeme si vždy uchovat doklady o zaplacení a lékařskou zprávu.

 

Potřebujete poradit nebo zjistit víc?

Nevíte si rady s výběrem vhodného pojištění nebo si nejste jistí, jak postupovat v konkrétní situaci?
Neváhejte se obrátit na náš tým – rádi vám pomůžeme.

Klientská linka
233 006 311
Po–Čt: 9:00–17:00, Pá: 9:00–16:00

E-mailová podpora
Obecné dotazy: info@pvzp.cz
Změny smlouvy: sp@pvzp.cz
Pojistné události: oznameni.udalosti@pvzp.cz
Asistenční služba 24/7: pvzp-asistence@eurocross.cz

Najděte nás osobně
Navštivte některé z našich obchodních míst PVZP.

Nejčastější dotazy

Je pojištění od PVZP uznávané úřady v ČR?

Ano. Všechna naše zdravotní pojištění splňují legislativní požadavky České republiky a jsou akceptována Odborem azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra.
Pro krátkodobé pobyty do 90 dnů nabízíme pojištění ZZPC. Pro pobyty nad 90 dnů je určeno pojištění KZPC Plus nebo KZPC Exclusive.

 

Jak rychle po sjednání pojištění mohu jít k lékaři?

Pojištění je platné od data uvedeného ve smlouvě, nejdříve však následující den po uzavření smlouvy a úhradě pojistného. Využívat můžete péči v rozsahu podle sjednaného typu pojištění.

 

Můžu si pojištění sjednat online?

Ano. Pojištění sjednáte snadno z domova – online formulář najdete zde.

 

Musím absolvovat vstupní lékařskou prohlídku?

Ve většině případů ne.
Pro pojištění ZZPC a KZPC Plus se vstupní prohlídka nevyžaduje.
U pojištění KZPC Exclusive je potřeba vyplnit zdravotní dotazník – na základě jeho vyhodnocení může být ve výjimečných případech požadována lékařská zpráva nebo vstupní lékařská prohlídka (zejména pokud hrozí vyšší zdravotní náklady).
U pojištění typu „Novorozenec“ je vstupní lékařská prohlídka vždy povinná.

 

Co když se léčím s nějakým onemocněním už před sjednáním pojištění?

U produktů ZZPC a KZPC Plus se předchozí onemocnění nehradí.
U pojištění Exclusive mohou být některé již existující diagnózy hrazeny, pokud jsou správně uvedeny v dotazníku při sjednání a klient je po posouzení do pojištění přijat.

 

Kryje pojištění očkování, brýle nebo dentální hygienu?

Ne, tyto položky nejsou hrazeny ze základního limitu. V případě, že máte sjednáno Komplexní zdravotní pojištění cizinců Plus nebo Exclusive, je ale možné požádat o částečné proplacení z doplňkového limitu „Nadstandard“.

 

Kryje pojištění i cestování po Schengenu?

Všechna zdravotní pojištění PVZP se vztahují na území České republiky a většina z nich také na Schengenský prostor v rozsahu nutné a neodkladné péče.

  • U produktu ZZPC je územní platnost Schengen a tranzitní země.
  • U variant KZPC Plus a KZPC Exclusive je připojištění léčebných výloh v Schengenském prostoru zdarma.

Pokud plánujete cestovat v rámci schengenského prostoru, doporučujeme ověřit si ve smlouvě, že připojištění pro Schengen máte sjednáno.