Řešení škod u cestovního pojištění

Jak postupovat při řešení škod?

  1. V případě škodní události kontaktujte asistenční službu AXA Assistance a řiďte se jejími pokyny. Asistenční služba je k dispozici nonstop. Kontakty na asistenční službu naleznete na zadní straně kartičky pojištěné osoby – tel.: +420 272 101 010, fax: +420 272 101 001, SMS: + 420 606 601 755, e-mail: info@axa-assistance.cz.
  2. Oznamte škodní událost pojišťovně vyplněním formuláře a doložením všech potřebných dokladů.
  3. Na základě předložené dokumentace prošetříme škodní událost a o výsledku vás vyrozumíme.

Jak oznámit škodní událost?

V případě, že dojde k pojistné události, je potřeba ji ohlásit pojišťovně prostřednictvím vyplněného formuláře a doložením potřebných dokladů. To můžete provést jednoduše a hned několika způsoby:

  • na každém prodejním místě
  • zasláním naskenovaného formuláře s příslušnými doklady na adresu: oznameni.udalosti@pvzp.cz. Originály dokladů si uschovejte, v průběhu likvidace můžete být vyzváni k jejich doložení.
  • zasláním doporučeně na adresu sídla Pojišťovny VZP, a. s., Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, na odbor likvidace pojistných událostí

V případě elektronické komunikace s Pojišťovnou VZP, a. s., je maximální povolená velikost příloh v e-mailu 15 MB. V případě větších příloh je nutné obsah zasílané dokumentace rozdělit do více e-mailů. Při překročení maximální velikosti příloh nebude e-mail doručen.

Ke každé škodní události a ke každé pojištěné osobě vyplňte jeden formulář „Oznámení škodní události“. Vyplňte vždy všechna pole. Nezapomeňte do formuláře uvést informaci o způsobu zaslání peněz (složenkou nebo bankovním převodem). Pojistné plnění je zasíláno pouze v Kč.

Potřebné doklady

  • originál potvrzení o platbě za lékařské ošetření, v případě, že je vystavena faktura, tak originál této faktury
  • účty vystavené lékařem nebo účty vystavené lékárnou na základě receptu ošetřujícího lékaře (originál potvrzení o úhradě) s uvedením výše a předmětu úhrady
  • k potvrzením za léky a prostředky zdravotnické techniky (berle, brýle, ortézy atd.) je vždy nutné předložit recept (lze v kopii) vystavený na jméno pojištěného s uvedením data vystavení, množství a popisem
  • lékařská zpráva, výsledky vyšetření apod.
  • u sjednaného typu pojištění „Opakovaný pobyt“ písemný doklad prokazující pobyt pojištěného na území ČR v době kratší než 90 dnů před vznikem pojistné události v zahraničí. K tomuto doložení slouží letenka či jízdenka vydaná na jméno pojištěného, na které je vyznačeno, že cesta byla uskutečněna z ČR, potvrzení z cestovního dokladu apod.
Pojištění léčebných výloh
  • originály účtů vystavené lékařem s uvedením výše a předmětu úhrady, včetně originálu dokladu o zaplacení účtu
  • originál neuhrazené faktury
  • originály účtů za léky a prostředky zdravotnické techniky, včetně kopie receptu
  • lékařská zpráva s uvedením diagnózy, výsledky vyšetření apod.
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
  • policejní protokol, pokud byla událost šetřena policií
Úrazové pojištění
Trvalé následky:
  • lékařská zpráva ze zahraničí
  • lékařské zprávy z ČR z průběhu léčení včetně lékařských zpráv z rehabilitace
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
  • policejní protokol, pokud byla událost šetřena policií
Smrt následkem úrazu:
  • úmrtní list
  • lékařské osvědčení o příčině smrti
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že pojištěncův souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
  • policejní protokol, pokud byla událost šetřena policií
Pojištění osobních věcí
  • policejní protokol
  • fotodokumentace poškozených nebo zničených věcí nebo místa vzniku škodní události (např. vyloupené místnosti nebo vozidla)
  • seznam odcizených (zničených) věcí
  • originály pořizovacích dokladů odcizených (zničených) věcí
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění stornovacích poplatků
  • kopie objednávky služby nebo cestovní smlouvy
  • potvrzení skutečnosti, pro kterou bylo nutné zaplacenou službu zrušit (např. lékařskou zprávu)
  • doklad o zaplacení služby (zájezd, letenka, hotel apod.)
  • vyúčtování stornovacích poplatků poskytovatelem služby
  • doklad o částce, která vám byla poskytovatelem služby vrácena
  • stornovací podmínky poskytovatele služby
Pojištění odpovědnosti – škoda na věci
  • policejní protokol, pokud byla událost šetřena policií
  • fotodokumentace poškozených nebo zničených věcí nebo místa vzniku škodní události
  • písemné výpovědi poškozených a svědků
  • originály pořizovacích dokladů zničených (poškozených) věcí
  • doklady o opravě poškozených věcí
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění odpovědnosti – újma na zdraví
  • policejní protokol, pokud byla událost šetřena policií
  • kompletní lékařská dokumentace poškozené osoby
  • písemné svědecké výpovědi
  • písemné uplatnění náhrady poškozeným, případně žaloba poškozeného
  • písemné vyjádření pojištěného k zavinění a výši náhrady
  • rozhodnutí státního úřadu (státního zástupce, soudu, znalecký posudek)
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění zásahu horské služby
  • originál potvrzení o úhradě zásahu horské služby, příp. originál neuhrazené faktury
  • protokol ze zásahu horské služby
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění pro případ hospitalizace
  • propouštěcí lékařská zpráva z hospitalizace v zahraničí
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění cestovních dokladů
  • originály dokladů prokazující výši škody (poplatek za vystavení náhradního cestovního dokladu v zahraničí, doprava a ubytování související s vydáním náhradního cestovního dokladu)
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění zpoždění zavazadel
  • originály dokladů o předání zavazadel leteckému přepravci
  • písemné potvrzení dopravce o zpožděném dodání zavazadel obsahující datum, čas a délku trvání zpoždění
  • originály dokladů stvrzujících pořízení věcí nezbytných pro zabezpečení základních životních potřeb
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzením ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění zpoždění dopravního prostředku
  • písemné potvrzení dopravce o zpoždění odjezdu, které obsahuje datum, čas a délku trvání zpoždění
  • jízdenka/letenka
  • originály dokladů stvrzujících vynaložení nákladů na stravu, úschovu zavazadel a ubytování
  • v případě sjednaného druhu pobytu „Opakovaný“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.
Pojištění zmeškání dopravního prostředku
  • doklady prokazující příčinu události (např. policejní protokol, vyjádření nebo potvrzení dopravce)
  • jízdenka/letenka zmeškaného dopravního prostředku
  • originály dokladů stvrzujících vynaložení nákladů na náhradní dopravu
  • v případě typu pojištění „Opakovaný pobyt“ – doklad, že váš souvislý pobyt v zahraničí před vznikem události nepřesáhl 90 dnů, např. letenka z ČR, potvrzení o návštěvě lékaře v ČR, potvrzení ze školy či zaměstnání v ČR, jakýkoliv úřední doklad z ČR atd.

Jak probíhá řešení škody?

  • Na základě vámi předložené dokumentace bude škodní událost prošetřena. V případě nutnosti vás vyzveme k doložení další dokumentace nezbytné pro šetření události (např. originály dokladů, výpis ze zdravotní dokumentace apod.) O výsledku šetření Vás vyrozumíme. Doporučujeme, abyste k formuláři Oznámení škodní události předkládali všechny doklady, které obdržíte v průběhu škodní události
  • Od data uvedeného na formuláři Oznámení škodní události jako data převzetí dokumentace počíná běžet zákonná tříměsíční lhůta pro likvidaci pojistné události
  • Nárok na výplatu pojistného plnění se promlčuje nejdéle za 4 roky po vzniku pojistné události

Způsob vyřizování stížností

Stížnosti pojistníků, pojištěných a oprávněných osob se doručují na adresu sídla pojistitele a vyřizují se písemnou formou, pokud se pojistník, pojištěný, oprávněné osoby a pojistitel nedohodnou jinak.

Adresa sídla pojišťovny: Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8 – Karlín. Uvedené osoby mají zároveň právo obrátit se se stížností na Českou národní banku, Na Příkopě 28, Praha 1, zelená linka 800 160 170, e-mail: info@cnb.cz.