Časté dotazy

Vyberte téma, ke kterému máte dotaz:

Možná už někdo vaši otázku položil

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, ozveme se vám co nejdříve.

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a použijí se zásady ochrany osobních údajů společnosti Google a jejich smluvní podmínky.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ozveme se, co nejdříve to bude možné.

Úvod Časté dotazy
Zdravotní pojištění cizinců

Nabízíte zdravotní pojištění cizinců shodné s veřejným zdravotním pojištěním v ČR?

Náš pojistný produkt Komplexní zdravotní pojištění EXCLUSIVE je kvalitním zdravotním pojištěním určeným pro cizince. Svým rozsahem je shodný s veřejným zdravotním pojištěním. Pojistné plnění je omezeno limitem na jednu pojistnou událost a připojistit lze i pojištění pro případ hospitalizace a pojištění léčebných výloh pro schengenský prostor.

Vztahuje se zdravotní pojištění cizinců i na sportovní aktivity?

Záleží na typu sjednaného pojištění a typu sportovních činností. U pojistného produktu Základní zdravotní pojištění cizinců je možné si připojistit nebezpečné sporty. U pojistných produktů Komplexní zdravotní pojištění cizinců PLUS a Komplexního zdravotního pojištění EXCLUSIVE jsou sportovní aktivity součástí pojištění (s výjimkou profesionálních sportů, které lze ovšem připojistit).

Jsou ze zdravotního pojištění cizinců hrazeny léky přímo klientovi?

Léky si klient hradí v lékárně sám a následně žádá pojišťovnu o jejich proplacení, které je možné pouze v případě, že úhrada je vyšší než 100 Kč.

Jsem těhotná, jaké pojištění si mám sjednat?

Pokud jste těhotná, doporučujeme sjednat Komplexní zdravotní pojištění cizinců PLUS nebo pojištění EXCLUSIVE typu Standard + Novorozenec. U tohoto typu pojištění se neuplatňuje v případě plnění za poskytnutou zdravotní péči související s těhotenstvím a porodem čekací doba, která by se u typu Standard uplatňovala. Navíc je z tohoto pojištění hrazena i poporodní péče o novorozence (od jeho narození do max. 3 měsíců věku), tj. zdravotní péče bezprostředně navazující na porod bez přerušení kontinuity hospitalizace.

Mohu navštívit jakéhokoli lékaře nebo zdravotní zařízení?

Klienti by měli navštěvovat naše smluvní lékaře a zdravotní zařízení, pokud se nejedná o akutní péči.

Jak mám postupovat, když potřebuji navštívit lékaře?

Kontaktujte, prosím, naši asistenční službu a řiďte se jejími pokyny. Asistenční služba je k dispozici nonstop, hovoří všemi základními světovými jazyky, má k dispozici aktuální seznam našich smluvních lékařů a zdravotních zařízení, popř. může dát zdravotnímu zařízení garanci úhrady a podobně. Kontakt na asistenční službu naleznete na kartičce pojištěné osoby.

Chystám se zajít na vaši pobočku a sjednat pro manželku (kolegu, známého, …) KZPC PLUS, co budu s sebou potřebovat?

Jestliže se klient nenachází v České republice, může ho při sjednání komplexního zdravotního pojištění cizinců (dále KZPC) zastoupit i někdo jiný, tzv. pojistník (tj. osoba, která uzavře pojistnou smlouvu a zaplatí pojistné). Pojistník potřebuje k uzavření pojistné smlouvy svůj doklad totožnosti a údaje o pojišťované osobě: jméno, příjmení, datum narození, číslo pasu a adresu, kde se pojištěný bude v ČR zdržovat. Dále je potřeba mít s sebou vyplněný zdravotní dotazník s vlastnoručním podpisem pojišťované osoby, případně jejího zákonného zástupce, a to v originále.

Budu studovat v České republice. Univerzita vyžaduje potvrzení, že mám sjednané pojištění, které bude hradit covid-19. Můžete mi takové potvrzení vystavit?

Ano. Na vyžádání můžeme vystavit požadované potvrzení. V tomto případě se nám ozvěte na e-mail info@pvzp.cz a nebo nás kontaktujte telefonicky na +420 233 006 311.

Mám zájem o očkování proti covidu-19. Bude očkování hrazeno z mého pojištění?

V současné době je umožněna registrace k očkování v ČR pouze účastníkům veřejného zdravotního pojištění. Jestliže se podmínky v budoucnu změní, bude na to Pojišťovna VZP, a. s., reagovat, a za dohodnutých podmínek bude očkování hrazeno v rámci pojištění.

Je možné si sjednat doplňkové pojištění, které by mi hradilo i dobrovolné testování?

Dobrovolné testování lze uhradit z Nadstandardního plnění, které je součástí všech smluv produktu Komplexního zdravotního pojištění cizinců PLUS. U produktů Komplexní zdravotní pojištění cizinců Exclusive je Nadstandardní plnění součástí většiny smluv sjednaných od 1. 6. 2020.

Mám sjednané zdravotní pojištění cizinců. Pokrývá mé pojištění také testování metodou PCR a antigenní testování?

PCR testování je hrazeno, jestliže je předepsáno hygienickou stanicí nebo lékařem, dobrovolné PCR testování nehradíme. Dobrovolné PCR testování lze uhradit z Nadstandardního plnění, které zahrnuje již většina smluv komplexního zdravotního pojištění cizinců. Antigenní testování, které bylo vyhlášeno zdarma pouze pro pojištěnce veřejného zdravotního pojištění ze zdravotního pojištění cizinců, není možné hradit. Klienti je mohou podstoupit pouze jako samoplátci. V případě, že mají platnou pojistnou smlouvu na komplexní zdravotní pojištění s uvedeným limitem Nadstandard, pak je možné z tohoto limitu žádat o proplacení antigenního testování do výše tohoto limitu.

Mám sjednané zdravotní pojištění cizinců. Pokud onemocním covid-19, budete hradit veškerou péči?

Ano. Ze zdravotního pojištění cizinců Pojišťovny VZP, a. s., je hrazena veškerá akutní zdravotní péče spojená s léčbou onemocnění covid-19 , a to včetně případné hospitalizace. Z komplexního zdravotního pojištění bude hrazena i neakutní zdravotní péče v souvislosti s tímto onemocněním, a to v rozsahu pojistných podmínek.

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, ozveme se vám co nejdříve.

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a použijí se zásady ochrany osobních údajů společnosti Google a jejich smluvní podmínky.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ozveme se, co nejdříve to bude možné.